Prin nasterea din nou credinciosul primeste Duhul Sfant , care adevereste impreuna cu duhul nostru "ca noi suntem copii ai lui Dumnezeu" ( Rom. 8:14-16). Dar totul se petrece in trupul nostru nemantuit, care, prin aceasta, devine "un templu al Duhului Sfant" ( 1 Cor. 6:19,20 ), dar nicidecum fara pacat. Conform Romani 8:10, trupul este (si ramane) mort din pricina pacatului, adica moartea este in trupul nostru, in carnea si sangele nostru, iar in acest trup de moarte (vezi Rom 7:24) lucreaza vechiul Adam, "legea pacatului", vechea fire a credinciosului. In Duhul credinciosului nascut din nou, dimpotriva, pacatul nu poate lucra, caci tot ceea ce este nascut din Dumnezeu nu poate pacatui (1 Ioan 3:9). Omul cel vechi, vechiul Adam din noi, pacatuieste insa ca si mai inainte ( vezi Rom. 7:14-25 ), caci omul vechi, vechiul eu, este izvorul tuturor gandurilor firesti si pe deplin una cu pacatul si cu diavolul. Dar, deoarece pacatul este fiinta diavolului, pacatul din noi inseamna intotdeauna a fi structural una cu diavolul si, prin aceasta, a fi despartit complet de Dumnezeu.
Prin nasterea din nou insa, credinciosul este pe deplin una cu Dumnezeu, prin Isus Hristos, care este Mijlocitorul permanent si Mare Preot pentru noi (1 Ioan 2:1,2; Evr. 7:25,26). Asadar, diavolul nu mai poate sa foloseasca niciodata duhul nostru nascut din nou impotriva lui Dumnezeu, ci el amageste pe copiii lui Dumnezeu in gandurile firesti, in umblarea dupa lucrurile firii. Deoarece Satan un ucigas si un mincinos de la inceput ( Ioan 8:44 ) si a adus moartea in lume prin pacat, "umblarea dupa lucrurile firii pamantesti nu poate produce decat pacat si moarte!", declara limpede Romani 8:6. Cu privire la pozitia sa in fata lui Dumnezeu, credinciosul este un copil al lui Dumnezeu nascut din nou si, prin aceasta, un cetatean al cerului, dar in starea sa are, ca si mai inainte, poftele si indemnurile firii pamantesti. Conform Romani 6:1-8,8:16 si Galateni 5:1-6, 6:14 un credincios nascut din nou si rascumparat prin sangele lui Isus trebuie sa recunoasca pe deplin lucrul acesta si sa se comporte ca atare.
Multi credinciosi cred in mod cresit ca, prin nasterea din nou, ei ar deveni fara pacat. Ei sunt de parere ca ar ajunge automat in cer, fara lupta si incercare, ca pe o scara rulanta de aur. Dar nu este asa. Dimpotriva, tocmai cel nascut din nou este incercat de Satana prin "carnea", "firescul", vechiul Adam, eul care tot se mai afla in el. Tocmai de lucrul acesta trebuie sa tina seama consecvent credinciosul, sa nimiceasca lucrarile firii din el !
Das Leben im Sieg - J.L., Evangeliums Mission
No comments:
Post a Comment
Leave A Comment »