Monday, 4 October 2010

Cardinalul Schonborn: “Dialogul catolic-ortodox trebuie sa fie un dialog al iubirii”

Fiara din Apocalipsa 13 prinde din ce in ce mai mult contur. Anthristul isi continua planul sau diabolic cu a abilitate identica cu cea din Eden cand sarpele a amagit-o pe Eva. Balaurul cel mare i-a dat toata puterea acestui supraom. Cand e vorba de religie Ecumensim e cuvantul magic cel mai des folosit. Iata asadar ca toate ficele se intorc incet dar sigur la sanul mamei lor Biserica Catolica, mama curvelor si spurcaciunilor( Apoc. 17). Cand este vorba de politica atunci Uniunea Europeana se remarca tot mai mult ca fiind de fapt renasterea Imperiului Roman. Daca cineva isi inchipuie ca Antihristul va prelua puterea prin razboi sau alte mijloace de acest gen se inseala.  Toate aceste lucruri se vor intampla prin viclesug, intr-un mod pasnic. Cine se crede singurul infailibil de pe acest pamant? Cui ii cad totii presedintii si toata lumea la picioare. De ce pentru prima data in istorie Regina Angliei merge in urma Papei contrar protocolului? De ce tot mai multi anglicani se convertesc la catolicism? Aceasta e puterea. Toti locuitorii pamantului i se vor inchina si va amagi pe locuitorii pamantului prin semnele pe care le va face. Se va aseza in templul cel sfant dandu-se drept Dumnezeu. Va rosti hule impotriva lui Dumnezeu si a numelui sau ( Apoc.13). Roma se implica tot mai mult in problemele politice modiale. De ce atat de mult interes pentru Ierusalim? Papa face tot mai multe vizite si tot mai multe compromisuri chiar si cu musulmanii amagindu-i cu aceasta pace si aducand-ui sub semnul fiarei sub tutela romano-catolica.
Dupa capitolul Biserica Anglicana, iata mai jos un nou pas importat,  dialogul catolic-ortodox:

<<<  [Este un articol postat pe site-ul Arhidiecezei Catolice din Viena. El arata clar cum de fapt acest dialog catolic-ortodox are un scop precis *(unirea, a-dogmatica), altul decat cel declarat *(problemele doctrinare), pentru ca un dialog sincer si transparent nu are un scop mai inainte stabilit si nu presupune "inlaturarea" niciunui obstacol in calea atingerii lui, ci confruntarea (chiar polemica), apararea propriei cauze si marturisirea neconditionata a adevarului. - dan.camen.]

Stephanscom.at/ 25 septembrie 2010


La finalul întâlnirii de la Viena a Comisei internationale mixte de dialog teologic intre Biserica Catolica si Biserica Ortodoxa, duminica – 26 septembrie, au avut loc două slujbe, prima fiind tinuta la Catedrala catolica “Sf. Ştefan”, iar cea de-a doua la Catedrala ortodoxă greacă. “Viena s-a dovedit a fi o punte între Est şi Vest“, a declarat şeful delegaţiei catolice, cardinalul Kurt Koch.

Desi tema Comisiei a fost Rolul Episcopului Romei în comuniunea Bisericii din primul mileniu, scopul a fost, de fapt, eliminarea obstacolului principal in calea unirii celor doua biserici: diferenta de opinie cu privire la posibila pozitie a papei intr-o biserica unita.


Dialogul iubirii

Cardinalul Schonborn a spus membrilor Comisiei, reuniti la slujba tinuta la Catedrala “Sf. Stefan”, ca dialogul ecumenic “trebuie sa fie in primul rand un dialog al iubirii”. “Cooperarea dintre Apostoli”, între care Petru a fost primul, constituie, de fapt, “prototipul de cooperare pe care o si căutăm“. Această interacţiune a fost determinată de un “primat al dragostei”. Într-un efort de a redescoperi unitatea religioasa, bisericile au fost “interconectate unele cu altele pe parcursul drumului [dialogului/ n.m.]“.

Iubirea a fost începutul dialogului

Cel de-al doilea serviciu religios a avut loc la Catedrala ortodoxa greaca. In cadrul acestuia, cardinalul Schonborn a rostit urmatoarele: “Acest primat al dragostei a facut posibil dialogul iubirii de la începutul dialogului între catolici şi ortodocşi”, referindu-se la intalnirea istorica dintre Papa Paul al VI-lea si Patriarhul Ecumenic Athenagora, care s-a soldat cu ridicarea anatemelor.

Referindu-se la tema de anul acesta a dialogului, cardinalul Schonborn a spus ca “a fost clar pentru toate părţile că episcopul Romei a fost primul dinaintea celorlalţi episcopi”. În al doilea mileniu relatia dintre cele doua biserici a fost definita de cardinal drept o perioada in care fiecare biserica a fost “străina una fata de cealalta, adesea ostile”. “Numai în secolul 20 a existat din nou o mişcare intensă îndreptată faţă de celălalt”.

Cardinalul Kurt Koch a mulţumit tarii gazde şi Fundaţiei “Pro Oriente” pentru aportul adus mişcarii ecumenice. Viena s-a dovedit a fi “o punte de legătură între Est şi Vest“, astfel încât “sperăm că va fi motorasul dinlauntrul Comisiei“ – a spus Koch.  >>>

 Citeste si :
 Mitropolitul Ilarion Alfeyev: “Niciun progres în dialogul catolic-ortodox de la Viena”
Biserica Ortodoxa Rusa spune ca nu au existat noutati in discutiile Comisiei pentru dialog catolic-ortodox de la Viena
Ortodoxia la Est de Vest 
Comunicatul de la finalul întâlnirii Comisiei Mixte pentru Dialog Teologic de la Viena
The Man of Sin 
Antihristul - Caracteristicile Antihristului 
Din culisele primelor cinci concilii ecumenice 
Renasterea Imperiului Roman tot mai aproape? 
Anglicans and Catholics attempt to bridge divide 
Vatican cardinal blames Christians over 'Islamisation' of Europe 
Pretenţiile nefondate ale papilor 
Vizita Papei Benedict al XVI-lea in Marea Britanie. Antihristul isi ia rolul in serios 
Ecumenical dialogue 



theologhia.wordpress.com

No comments:

Post a Comment

Leave A Comment »




. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


FOLLOW US

Follow us by:


::: Wild-Voice.Blogspot.com :::



Copyright © Wild-Voice 2019 .All rights reserved




Creative Commons License